vrijdag 12 februari 2016

Het pimpampoentje...: een lieveheerstbeestje haken


Afgelopen woensdag mocht onze kleine meid in haar ‘mooiste pakje’ naar de crèche want het was carnavalsfeest! Aangezien ze nog geen verkleedkoffer heeft, was dit een unieke kans om zelf eens iets te maken. Mijn radertjes gingen op volle toeren draaien… Wat zou ik eens voor mijn meisje kunnen maken? 

Ons prinsesje heeft nog geen voorkeur dus ik kon all the way gaan. Haar outfit moest wel aan een aantal punten voldoen. Het moest praktisch zijn om nog te kunnen spelen, gemakkelijk te maken en budgetvriendelijk.
Na even rondsnuffelen op het internet viel mijn oog op dit superleuke haakpatroon van DROPS Design.


De beslissing was dan ook snel gemaakt: Ze mag zich als ‘pimpampoentje’, verkleden zoals haar papa dat zo schattig zegt, oftewel een lieveheersbeestje!


Ik vond in de zeeman een bol rood en zwart garen, een donkerblauw T-shirt en legging. Voor minder dan 10 euro had ik al mijn spulletjes gevonden.

Het haken gaat echt supersnel. Het is niet moeilijk omdat alles duidelijk en stap voor stap wordt uitgelegd. In het originele patroon maken ze gebruik van schouderbanden. Ons meisje is hiervoor nog een beetje te klein. Daarom heb ik een kleine aanpassing gedaan en drukknopjes op het T-shirt en het haakwerk vastgemaakt. Zo kunnen we het gemakkelijk aan en uit doen.






Ze heeft heel de dag fier met haar pakje rondgelopen en zelfs haar voelsprieten heeft ze aangehouden! Het feestje is nu wel voorbij maar we kunnen deze outfit nog recupereren als een gezellig kussentje.


Nog een tip: heb je toch liever een ander dier, verander dan de kleuren in bijvoorbeeld groen en bruin en je zoon of dochter gaat verkleed als een schattige schildpad.


Veel plezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten