zondag 27 maart 2016

Brief aan mijn twee lieve jongens

Vanaf het allereerste moment dat jullie geboren waren, jullie op mijn buik lagen en me aankeken met die mooie oogjes van jullie wist ik het. "Ik ga er alles aan doen om deze twee kleine wondertjes te laten opgroeien tot lieve, sterke en gelukkige jongens." Ik veranderde als het ware in een echte leeuwin om jullie, mijn twee welpjes te beschermen. Maar na dinsdag 22/03 weet ik het even niet meer. Hoe kan ik jullie tegen zoiets beschermen? Ik heb de afgelopen dagen veel nagedacht en er zijn een paar dingen die ik wel zeker weet.

Toen ik dinsdag hoorde wat er allemaal aan het gebeuren was dacht ik niet aan het werk, huis, auto, bankrekening, ... . Ik dacht aan jullie, aan ons gezin, alle mensen die ik liefheb. Ik was zo opgelucht om te horen dat iedereen veilig en oké was. Ik kon niet wachten om jullie in mijn armen te nemen en zeggen hoeveel ik van jullie hou. 

Wat ik zeker weet is dat superhelden echt bestaan. Niet in de vorm van vliegende helden met rode capes. Wel de helden die naar het gevaar gaan om anderen te redden en te helpen. Mensen die anderen verzorgen, troosten, moed inspreken en ons iedere dag beschermen. Tegenover deze helden kan Mega Mindy en co hun koffers pakken.

Wat ik zeker weet is dat het niet zal helpen om jullie in een gouden kastje te zetten om jullie te beschermen. (Al moet ik toegeven dat ik het even heb overwogen.) Op deze wereld zijn er zoveel mooie plaatsen te ontdekken. Zoveel mooie dingen te beleven. Zoveel mooie en lieve mensen te ontmoeten, die wel goede bedoelingen hebben. Mensen die er samen voor willen gaan. We gaan gewoon samen leuke dingen blijven doen. En er ook samen van blijven genieten.

Als ik zie hoe verwondert en gelukkig jullie zijn om die wereld te kunnen ontdekken, dan wil ik meer dan ooit met jullie meegaan en jullie helpen om de weg te vinden. Zullen we samen voor de weg van de liefde gaan?

Dikke knuffel 

Mama


                                   " Ik wil jou in een doosje doen.

                                              Je beschermen tegen het leven.
                                    Maar je zal moeten dansen in de zon
                                              en leren vechten in de regen."
                                                                                                                      lief leven




Geen opmerkingen:

Een reactie posten