woensdag 6 april 2016

Zelf een leuke kussensloop maken

Ik was al een tijdje op zoek naar nieuwe kussens voor in onze zetel. Tot nu toe hadden we een mix van de IKEA. Gezellig, maar na vele jaren dienst waren ze toch echt aan vervanging toe. Bij de zoektocht naar nieuwe kussens was ik mijn ding nog niet tegengekomen dus dacht ik: "Misschien kan ik de oude exemplaren wel upgraden?"
Toen ik deze tutorial van Mina Dotter zag, was ik helemaal overtuigd. Ik ga mijn kussenslopen zelf maken! Na een bezoek aan Het Stoffenhoekje om een aantal leuke stoffen met bijhorende paspel te kiezen, kon ik aan de slag.
 
De tutorial heeft voor een beginnende naaister als ik twee grote voordelen.
Mina Dotter maakt voor haar kussensloop gebruik van een paspel. En een paspel leren naaien stond toevallig al lang op mijn to do lijst. Aangezien zij alles van naad tot draad uitlegt hoe je te werk moet gaan, was dit een goede oefening. Na het naaien van vier kussenslopen durf ik te zeggen dat ik het doorheb. Verder maakt zij een kussensloop zonder knopen of rits maar met een eenvoudige flap.

Ik ben heel blij met het resultaat en met de leuke kleurtjes die een mooi accent geven aan onze living. Anna was ook enthousiast toen ze de nieuwe kussens zag. Ze kroop in de zetel, nestelde zich en deed een heerlijke dut. En mama zag dat het goed was ;-).

 

 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten