zondag 5 juni 2016

Samen naar de naailes: het resultaat deel 2

Ik vind het leuk om zelf kleedjes te naaien voor ons prinsesje.
De jurk Grace van Emma en Mona is zo ongelofelijk schattig, dat ik dit graag eens wou maken. En wat een geluk, want op het leuke blog van Emma en Mona kan je een gratis patroon met werkbeschrijving terugvinden. Tijdens het lezen van deze werkbeschrijving merkte ik wel dat ik, als beginnende naaister, toch wat hulp kon gebruiken met een aantal basistechnieken. De Grace jurk was dus een ideaal project voor tijdens de naailes.

In de handleiding worden er drie versies in soepel katoen uitgewerkt. Een mouwloos jurkje, eentje met een gerimpelde kapmouw en een plooimouw. Verder wordt er nog een uitbreiding voor tricot gegeven.

Ik koos voor een blauwe katoenen stof met kleurrijke dieren van bij Het Stoffenhoekje.
De mouwen, die er beschreven worden, wou ik wel liever anders. Onze begeleidster L. hielp me met het tekenen en naaien van een eenvoudige rechte mouw. Het naaien van de mouwen vond ik niet zo eenvoudig maar na veel proberen en weer losmaken is het dan toch gelukt. Verder leerde ik nog een rok rimpelen en knoopsgaten maken.

Tot mijn grote verbazing bleek de jurk, toen het klaar was, al te klein te zijn voor ons meisje. Gelukkig heeft L. me tijdens de laatste naailessen geholpen met een aantal aanpassingen om de jurk groter te maken.

Toen de jurk na de aanpassingen wel als gegoten zat, was ik superblij! Ons prinsesje heeft duidelijk mijn enthousiasme over de jurk opgepikt want iedere keer als ze haar jurkje mag aandoen zegt ze: "waaauuuw" ;).



Bedankt L. voor de nuttige tips en duidelijke uitleg tijdens de naailessen.
Nu ben ik gelanceerd om nog meer jurkjes te maken...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten