vrijdag 12 augustus 2016

Life is great at the beach!

De afbraakwerken voor de renovatie van ons huis zijn achter de rug en we hebben kunnen genieten van een deugddoende vakantie. We zijn dus met veel plezier terug op ons "Villa Lika" blog waar we graag ons kleine geluk van iedere dag met jullie delen. 

In de categorie sport staat één van die kleine gelukjes met stip op nummer 1 en dat is surfen. In mijn tienerjaren heb ik leren windsurfen en bracht ik in de vakantie heel wat namiddagen door op mijn surfplank. Zalige tijden!

Drie jaar geleden waren we op vakantie aan zee toen we voorbij een surfclub kwamen. Ik droomde toen luidop dat ik graag wou leren golfsurfen. "Waarom zou je dat dan niet gewoon eens proberen?" zei mijn lieve man. Wat ben ik blij dat ik toen gewoon mijn droom achterna gegaan ben en mij heb ingeschreven voor twee initiatielessen golfsurfen. Ik vond het geweldig!

Voor mij is surfen pure ontspanning, ik zou het haast therapeutisch noemen. 
Buiten zijn, frisse zeelucht en met wat geluk de zon die schijnt. Kijken naar de horizon en wachten op de ideale golf. Het juiste moment afwachten om te peddelen. Heel even trekt de golf me terug om me dan met zijn volle kracht vooruit te duwen. Rechtstaan en met een glimlach op mijn gezicht mee glijden met de golf. Ik kan het gevoel omschrijven als pure adrenaline en euforie. 

Sindsdien probeer ik ieder jaar als we op vakantie aan zee zijn te surfen. Ook deze vakantie heb ik er weer enorm van genoten. Het was een stralende zon, krachtige golven en een gezellige sfeer aan de surfclub. Niet alleen zongebruinde surfboys staan er op hun plank. Er komen, net als ik, mama's en papa's genieten met hun kinderen van een dagje zon, zee en surfen. In de surfclub stond er op een bord: "Life is great at the beach!" Ik kan ze alleen maar gelijk geven ;)









Hebben jullie ook zin gekregen om eens te surfen? Neem dan hier eens een kijkje voor meer informatie.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten