vrijdag 16 september 2016

Een leuke tafeltent!

Eén van onze favoriete bezigheden als kind was een eigen huisje maken.
Met oude lakens, tafel en stoelen gingen we aan de slag om zelf een tent in elkaar te knutselen. 
Toen ik zag dat ons meisje ook graag onder de tafel speelt, wist ik wat mijn volgend project ging worden: een leuke tafeltent! Deze keer niet met oude lakens maar met vrolijke stoffen van bij Stoffen Pauli. 

Eerst heb ik nagedacht over hoe onze droomtent eruit moest zien. Hiervoor heb ik inspiratie opgedaan op Pinterest. Daarna heb ik een plan getekend van de vier verschillende zijden van de tafeltent met de afmetingen van de ramen en brievenbus,... Na het denk- en meetwerk wist ik hoeveel stof ik ongeveer nodig had en in welke volgorde ik alles ging naaien. Een goede voorbereiding is het halve werk!

Er zijn wel wat uren naaiwerk in de tent gekropen. Ik was dan ook héél blij toen de tent klaar was en ik ons meisje er mee kon verrassen.
Heerlijk om haar oogjes te zien twinkelen toen ze haar nieuwe huisje zag en ze direct op ontdekking ging. Daar doe je het toch voor hé.

Willen jullie ook graag een rondleiding?
De voordeur kan worden opgerold en vastgemaakt met twee lintjes.
Tringeling! Iemand thuis? De belletjes voor de deurbel vond ik bij Si-sa-soep.
De bloemen zijn van vilt gemaakt en kunnen uit de bloembak worden geplukt.
Zou er post zijn...?
Er is post!! Vier enveloppen van vilt om allerlei verrassingen mee te versturen.
Een waslijn mocht natuurlijk niet ontbreken in onze tuin. Ik denk trouwens dat de appels rijp zijn om geoogst te worden ;). De appels hangen met velcro in de boom. Het rietenmandje vond ik bij Dille & Kamille.
Het raam aan de achterzijde van de tent kan omgevormd worden tot een winkeltje. Doordat de kruising van het raam vastzit met velcro is het gemakkelijk weg te nemen.

In de tent is het knus en gezellig met een gehaakt deken op de grond en er is sfeerverlichting voorzien. Heerlijk toch!? De lampjes vond ik bij de Flying Tiger in Leuven.

Ik ben heel blij met het resultaat. Het is een tent geworden die helemaal bij ons meisje past en waar ze nog jarenlang kleine en grote avonturen in kan beleven.

Veel speelplezier!


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten