zaterdag 5 november 2016

De poppenhoek #1: Make over Ikea poppenbed en slaapzak

Ons meisje is een vrolijke peuter van ondertussen 2 jaar! Het liefst van al speelt ze buiten in de zandbak of in de stal met onze geiten Loesje en Mien en Wannes het konijn. Maar eens terug binnen verandert ons buitenspeelkindje in een echte poppenmie. 
En waar kan een poppenmama zich helemaal uitleven? In de poppenhoek natuurlijk!

Voor haar eerste verjaardag kreeg A. het houten keukentje met tafel en stoeltjes van de IKEA. Na een beetje zoeken vond ik ook nog een schattige rode poppenstoel bij HEMA. Het enige wat er nu nog ontbrak in onze poppenhoek was een poppenbedje.
Dit houten poppenbed van IKEA was geknipt voor de rol maar kon wel wat opgevrolijkt worden...
Voor de make over van het poppenbedje volgde ik deze werkbeschrijving.
Ik had nog wat stof over van de tafeltent dus dat kwam goed van pas voor de nieuwe lakentjes.

Nog een kersje erop schilderen en het geheel is af!

Om ervoor te zorgen dat popje lekker knus in haar nieuwe bed ligt, maakte ik nog een slaapzak. Hiervoor gebruikte ik het patroon uit het boek: 'De poppen van Tantehilde'. 



In dit artikel van Kiind vind je nog meer inspiratie om hoekjes in huis te creëren. Er staan superleuke concrete voorbeelden in. Zo kan je bijvoorbeeld met Sinterklaas een pakjeskamer maken of met Kerst een kerstpostkantoor.

Veel speelplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten