zaterdag 21 januari 2017

De poppenhoek # 3: Zelf je eigen pop maken

Dit jaar lag er voor ons meisje een uniek cadeautje onder de kerstboom...een zelfgemaakte pop! Met behulp van het boek 'De poppen van Tantehilde' naaide ik een pop die helemaal bij ons meisje past.
Het was superleuk om een eigen pop te ontwerpen. In het boek kan je kiezen uit verschillende opties: twee verschillende armen, benen, lijfjes en kapsels voor zowel meisjes als jongens. 
Ik koos voor een pop met een bloemenlijfje met mouwen en gekleurde benen met schoenen. Dan is het niet zo erg als onze poppenmama de kleedjes eens vergeet aan te doen;). Verder maakte ik, op basis van het patroon, zelf een kapsel van fleece met een froufrou en twee staartjes. 
Een tip die ik zeker onthoud voor een volgende pop is dat je de armen en benen niet te vol mag opvullen met fiberfill en de bovenste 2 cm ervan niet moet opvullen. Zo staat het ook uitgelegd in het boek maar ik ben toch te enthousiast geweest met fiberfill waardoor het in elkaar zetten van de pop wat moeilijker ging.

Een pop moet natuurlijk ook een uitgebreide garderobe hebben. In het boek staan er een heleboel leuke en eenvoudig te maken poppenkleertjes. Je kan je helemaal laten gaan met kleuren en combinaties! 
Een bloesje en rokje
Kleedje zonder naaien
Fleece jasje met schoenen
Kleed met stolpplooi
En of ons meisje blij was toen ze op kerstavond haar cadeau opendeed!
De pop kreeg de naam 'Nina' en werd meteen geknuffeld door haar nieuwe poppenmama.

* Stoffen van bij Stoffen Pauli in Leuven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten