zondag 12 februari 2017

Hoe maak je chocolaatjes met studentenhaver?

Zwarte chocolade en noten vind ik heel lekker als tussendoortje. En laat nu studentenhaver de perfecte combinatie van de twee zijn. Het is heel gemakkelijk te maken en het vraagt niet veel tijd. Ik heb van 300g chocolade 16 chocolaatjes gemaakt. Achteraf gezien had ik ze misschien iets dunner moeten maken. Deze week had ik wat tijd om dit lekkere snoepje voor tussendoor te maken en het was overheerlijk.
Dit heb je nodig: 
  • 300 g chocolade smeltdruppels: melk, wit of fondant (Ik heb fondant van Jacques gebruikt)
  • Noten en rozijnenmengeling
  • Bakpapier
Zo ga je te werk:

1. Doe 2/3 chocolade in een kom en laat dit smelten. Je kan dit in de microgolfoven doen maar "au bain marie" geeft een mooier resultaat.
Voor de au bain marie doe je een bodempje water in een kookpot. Hang daarin een kleinere kom met de chocolade. Zet op een matig vuur. Roer af en toe eens door. 

2. Als de chocolade gesmolten is haal je de kom met chocolade uit de au bain marie en doe je er de overblijvende 1/3 van de chocolade bij. Goed roeren totdat de chocolade helemaal gesmolten is. 

3. Leg een vel bakpapier op een plaat of bord.

4. Neem een soeplepel chocolade en maak rondjes van ongeveer 5 cm diameter.

5. Leg er de noten en rozijnen op.

6. Zet in de frigo zodat de chocolade terug hard kan worden. 


Smullen maar! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten