zondag 5 november 2017

Een leuke make over van een zetel

Deze week vond ik eindelijk de tijd om een aantal dozen op te ruimen die sinds onze verhuis in een hoek waren gezet. Nu deze opruimactie achter de rug is, is er plaats vrijgekomen voor een atelierke. Katja vertelde hier al eerder over haar plekje om te naaien. Mijn atelierke kan nog wat aankleding gebruiken. De zetel die ik een tijd geleden een make over gaf heeft alvast een plek gekregen.
Dit griezeltje stond klaar met een ticket voor een enkele rit naar het containerpark. Ook mijn lieve man keek bedenkelijk toen ik er mee thuis kwam. Maar ik wist meteen dat er potentieel in zat voor een leuke make over.
Eerst heb ik de zetel opgeschuurd en een likje verf gegeven. Voor de bekleding van de kussens heb ik een leuke stof gekozen. De oorspronkelijke overtrek heb ik op de naden uitgeknipt. De aparte stukken heb ik op de nieuwe stof gelegd en uitgeknipt. Daarna alles aan elkaar genaaid en gelukkig paste het over de kussens. Ik heb de oorspronkelijke kussens behouden maar het was een heel gedoe om de kussens te wassen en te drogen. Dus achteraf bekeken had ik misschien beter nieuwe kussens genomen. 



Ik ben heel blij met mijn plekje waar ik kan haken, lezen en knutselen.
En nu mijn naaimachine terug van onder het stof werd gehaald kan ik niet wachten om aan mijn nieuwe naaiprojecten te beginnen. Daar vertel ik jullie zeker meer over de komende weken.

Fijn weekend!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten